Школа. Домашні завдання, які робляться всією сім’єю по ночах, страх бути викликаним до дошки, абсолютне нерозуміння, навіщо це все взагалі треба: у більшості з нас школа викликає саме такі спогади. Але ми впевнені, що вона може і повинна бути зовсім іншою! Саме тому ми створили таку школу для своїх дітей. Школу, в якій дитина зможе максимально розкритися і розвинути свої таланти, де навчання буде цікавим та захоплюючим. Школу, яку не захочеться прогулювати, і яка буде асоціюватися із радістю, а не страхом чи нудьгою. Наша школа базується на таких принципах:

  • Створення комфортної психологічної атмосфери, визнання індивідуальності кожної дитини;
  • Загальнохристиянські цінності;
  • Розвиток мотивації та навичок самоорганізації;
  • Зосередженість на розкритті талантів, розвитку мислення та пам’яті дитини, а не «сухих» академічних знаннях.

Принципи, на яких будується наша школа та дитячий простір

Принцип духовності

Духовні принципи засновані на християнській етиці, що закладає моральність:
  • ми намагаємось вчити дружити, бути добрими, терплячими, поважати дорослих та один одного. Ми намагаємось любити прекрасне, стройність, гармонію у звуках, кольорах, рухах та вчинках. Любити охайність і порядок;
  • ми оповідаємо та інсценізуємо історії з Біблії (на основі мультика Супер Книга), а також конкретні ситуації, що відбулися з дітьми (аби вони побачили та відчули свої вчинки зі сторони). Ми – вчителі — самі намагаємося бути прикладом християнської етики;
  • переконані, відчуття перемог має перебільшувати відчуття невдач (наприклад, щось не вийшло в малюванні, перекинув склянку з чаєм, не вдається стрибати так само високо, як комусь…). Акцентуємо увагу на тому, що дитині вдалося. Це виховує волю, відчуття повноцінності.

Принцип природності

У природи — все закономірно, усьому свій час.

Будь-яке навчання починається з відчуттів і обов’язково проходить через уяву.
Це означає, що дитині потрібно відчути усе різноманіття матеріалів (не тільки пластмасу в іграшках), природних звуків (звуки вітру і води, людській спів та дзищання джмелів, і т.п.; — не тільки звуки «музичних» іграшок), дати можливість наслідувати дорослих і сприяти розвивитку уяви через казки та ігри. Дитина має награтися на своє дитинство!
Дитину розвиває діяльність. Нудьга – найсильніша отрута для дитячої душі.

  • Наша діяльність підкорена денному ритму дня дитини (не режиму), сезонності природи та реалізується зокрема у творчих заняттях: малювання фарбами, олівцями, крейдами; ліплення з пластиліну, тіста; конструювання, аплікацію, танці, співи, гру з піском. Розвиток уяви через народну казку (читання або інсценізація). А також через вільну гру;
  • наша діяльність направлена на всебічий розвиток, але такий, що відповідає вікові дитини. Для неї однаково важливе фізіологічне, душевне, духовне тощо.
  • ми цінуємо прогулянки на природі, намагаємось гуляти за будь-якої погоди.

Принцип народності

Дитина до 7 років найкраще почувається в сім’ї (раніше сім’ї були багатодітними), у домашній атмосфері.
Ми намагаємось створити домашню атмосферу (не порушуючи принципу духовності та природності) та залучаємо до цього батьків:

  • сімейне, родинне виховання. Вихователь-«мама» має бути лагідна, добра, але з твердим характером;
  • спонукаємо дітей до «домашніх занять»: разом прибираємо; саджаємо та доглядаємо за квітами тощо. Намагаємось привити любов до праці, до землі та Батьківщини;
  • ви завжди можете принести свій посуд, постіль, їжу (але просимо при цьому не порушувати принципу природності задля душевної рівноваги колективу. Просимо не приносити синтетичні ласощі, «жуйки», не спонукати дитину брати в садок кібер іграшки, іграшкову автоматичну зброю, монстрів, ляльок з відвертими анатомічними подробицями тощо).

Ми постійно намагаємося вчитися. У визначних педагогів. У природи. У дітей.